Wednesday, July 31, 2013

Hot Story !

Assalamualaikum..

Fuhh Fuhh !  lama gila gila tak update blog nie, well bukanya busy sangat pun. Cuma, tah la hard to explain. Now Diploma pun da habis beberapa bulan yang lalu. Alhamdulilah dapat juga habiskan. Syukur sangat-sangat sebab last sem hari tu tak ada yang repeat. Jantung macam hampir tergugur di tanah okeyy , saat saat tunggu result tu. But Alhamdulillah Syukur sangat sangat dengan rezeki yang Allah bagi. Sekarang aku rest untuk beberapa bulan di rumah, tolong family. Cari keja ?? Mau juga masuk balik hotel lama tempat praktikal dulu, tapi not now la. September ni ada plan vacation dengan family, kalau keja sure susah mau ambik cuti lama- lama kan. Well, hotel susah sikit mau cuti lama-lama, lebih lebih lagi waktu tu musim cuti sekolah, confirm chef tak approve cuti. So aku decide tak keja dulu buat masa ni, lagi pun hati aku bukan 100% pun mau keja di situ lagi, aku just rasa selesa dengan environment sana ja , that's why aku macam teringin mau keja sana lagi, plus aku rindu kawan kawan di sana. best apa di sanaa. banyak geng. hehe..

Alhamdulillah rezeki family murah tahun ni. Benda yang aku tak pernah rasa aku akan dapat, akhirnya aku dapat juga. Benda ni aku obsess sangat-sangat dari dulu lagi. Alahmdulillah bapa beli superbike Naza Blade 650 TBR warna merah, warna favorite aku lagi tu. Rasa macam tak percaya bila Mr.Blade sampai depan rumah hari tu.

Happy sangat sangat.

Terus berangan jadi minah rempit. hahaha ! mau konvoi, ride ramai ramai happy kalau dapat buat semua tu. hahahaa !

By the way, aku mau share something, satu product ni memang betul betul best gila gila. Dulu kulit muka aku boleh di katakan putih la tapi sejak school dulu tak berapa nak putih da, sebab banyak ikut sukan , by the way tak kurus kurus juga k, ada la sikit, sikit ja. hahaha , okey back to our topic, muka aku berjerawat , bekas bekas jerawat pun x terkira, banyak jua la then agak kasar. maluu taw kalau keluar rumah tak touch up dulu. keyakin tu sangat la zero okey ! then tak akan sekali keluar rumah tanpa make up. tapi bila pakai product ni tak boleh langusung pakai make up sekurang kurang nya 2 minggu dan paling baik 4 minggu iaitu sebulan. Mula mula aku ragu ragu mau pakai tapi bila baca testemoni pengguna product ni, rasa ada keberanian juga nak cuba. mum beli product nie yang pack exclusive tu yang nie boleh pakai sampai 6 bulan kalau x salah, but kami share 1 family pakai benda ni. Aku ada keberanian pakai benda ni sebab aku kan di rumah ja, jarang keluar so tak payah bertouch up toch up segala. 

Start aku pakai benda ni, aku boleh nampak perubahan waktu hari ke 3 aku pakai. kulit muka aku rasa tegang, jerawat pun tak ada yang tumbuh, muka merah merah sikit d pipi macam pakai blusher . kira blusher ori la ni. hahaha. bintik bintik hitam pun makin pudar. masuk seminggu aku pakai tu , aku ada keberanian keluar rumah for the first time x bermake up yakinnn sangat sangat, mau beauty kan  kena sabar. tabahkan hati jaa..nampak orang lain boleh bertouch up putih putih bedak gituee..

Lama kelamahan aku da pakai masuk 3 weeks da, kulit muka aku pun makin putih aku rasa, ada blusher ori , bekas jerawat pun x ada suda, muka makin halusss muluss gitu. Happy gila gila dengan benda  nie, around 1 week lagi lepas tu boleh la pakai make up, tapi kalau tak pakai make up pun keluar macam ni, aku da cukup yakin gila gila daa. hebat nie product, product ni product dari indonesia. Nama product ni Tabita, bukan Nobita okey. cuba la try dan test. ! sure puas hati. 

aku malas nak letak gambar, inshaAllah , next enty nanti aku masukkan k. :) good luck semua nya :)

No comments:

Post a Comment